To takie proste!
Przedszkole nr 2 z Grupą Żłobkową im. Cz. Janczarskiego w Sycowie
Strona głowna  /  Galeria
 
ZAPRASZAMY DO NASZEJ GALERII
Galeria
                                               
data dodania: 2014-06-26

data dodania: 2014-06-09

data dodania: 2014-06-05

data dodania: 2014-06-03

data dodania: 2014-06-02

                                                              
data dodania: 2014-06-02

data dodania: 2014-05-29

data dodania: 2014-05-27

data dodania: 2014-05-25

data dodania: 2014-05-23

data dodania: 2014-05-21

data dodania: 2014-05-21

data dodania: 2014-05-18

data dodania: 2014-05-15

data dodania: 2014-05-12

data dodania: 2014-05-12

data dodania: 2014-05-12

data dodania: 2014-05-12

data dodania: 2014-04-29

data dodania: 2014-04-28

data dodania: 2014-04-24

data dodania: 2014-04-24

data dodania: 2014-04-24

data dodania: 2014-04-17

data dodania: 2014-04-17

data dodania: 2014-04-10

data dodania: 2014-04-10

data dodania: 2014-04-10

data dodania: 2014-04-09

data dodania: 2014-04-08

data dodania: 2014-04-07

data dodania: 2014-04-02

data dodania: 2014-04-01

data dodania: 2014-04-01

data dodania: 2014-04-01

Obszar IV - Kwalifikacje i doskonalenie nauczycieli oraz wychowanków edukacji przedszkolnej
Warsztaty muzyczno - ruchowe dla nauczycieli
25 marca w naszym przedszkolu odbyły się warsztaty muzyczno - ruchowe dla nauczycieli z wszystkich przedszkoli z naszego terenu. Szkolenie przeprowadziła pani Monika Kluza z Centrum Edukacji Artystycznej "Muzylek Moni".
Szkolenie obfitowało w ciekawe zabawy ruchowe, tańce i instrumentacje do wykorzystania w pracy z małymi dziećmi.
Panie bawiły się wyśmienicie a zdobytą wiedzę wykorzystają teraz do pracy z dziećmi.
data dodania: 2014-03-27

data dodania: 2014-03-27

Obszar IX - Aktywny wypoczynek.
Pszczółki spacerują i bawią się w parku
 
 
Korzystając z pięknej wiosennej pogody "Pszczółki" wybrały się na spacer do Parku  Miejskiego w Sycowie. Dzieci miały okazję podziwiać piękno przyrody i wszechobecne oznaki nadejścia wiosny.
data dodania: 2014-03-26

data dodania: 2014-03-23

data dodania: 2014-03-23

data dodania: 2014-03-19

Obszar VI - Zajęcia zorganizowane
Godzina ze sportem - Zajęcia sportowe dzieci z grup Biedronek i Misiów w Szkole Podstawowej Nr 2 w Sycowie
 
data dodania: 2014-03-19

data dodania: 2014-03-17

data dodania: 2014-03-17

data dodania: 2014-03-17

data dodania: 2014-03-16

data dodania: 2014-03-16

Obszar I - Wychowanie fizyczne - zajęcia edukacyjne.
Zajęcia z gimnastki korekcyjnej.
 
 
Zajęcia z gimnastki korekcyjnej w naszym przedszkolu są prowadzone w dwóch grupach po 30 min w tygodniu.

SCENARIUSZ ZAJĘĆ GIMNASTYKI KOREKCYJNEJ W GRUPIE 6 – LATKÓW 

Osoba prowadząca: mgr Monika Łożyńska

Data: 13.03.2014r.

Temat i cele zajęć: Przyjmowanie prawidłowej postawy, wzmacnianie mięśni grzbietu i klatki piersiowej,  wzmocnienie mięśni stóp

Czas ćwiczeń: 30 minut

Przybory:  laseczki gimnastyczne

Stosowane metody: zabawowa, zadaniowa  

TOK  ZAJĘĆ

OPIS ĆWICZENIA

UWAGI

Część I - wstępna

Czynności organizacyjne

Zbiórka, powitanie.

 

Pobranie lasek.

 

Zabawa ożywiająca kształtująca postawę

Bieg w różnych kierunkach z omijaniem lub przeskakiwaniem leżących lasek. Na sygnał zatrzymanie w postawie skorygowanej.

 

Ćwiczenie stóp

Chód „gąsienicą” wokół laski.

Zwijanie" palców przesuwając po podłodze piętę w stronę palców.

 

 

 

 

 

 

 

Głowa i szyja wyciągnięte w górę, łopatki ściągnięte, brzuch wciągnięty, pięty złączone palce lekko rozwarte.

Część II - główna

Ćwiczenia ogólnorozwojowe wzmacniające mięśnie posturalne oraz ćwiczenia stóp.

Przejść przez trzymaną za końce laskę jedną, potem drugą nogą, przenieść ją za plecami w górę i w przód.

 

W staniu palce stóp obejmują laskę na jednym końcu – posuwanie się krokiem dostawnym od jednego do drugiego końca laski.

 

W staniu bokiem do laski – przeskoki obunóż z jednej strony na drugą.

 

W staniu przodem do laski – przeskoki „nożycowe” przez laskę.

 

Czworakowanie między laskami, na sygnał usiąść skrzyżnie przy najbliższej lasce, ręce w „skrzydełka”.

 

W siadzie klęcznym, laska za plecami – powolny opad tułowia w przód i powrót do wyprostu.

 

Siad skulny, laska pod kolanami trzymana oburącz za końce, przejście do leżenia tyłem i powrót do siadu skulnego.

 

W siadzie laska trzymana oburącz ustawiona pionowo – wspinanie się po lasce palcami stóp w górę i zsuwanie w dół.

 

W siadzie skrzyżnym, laska za plecami trzymana za końce –przesuwanie laski poziome i skośne „wycieranie ręcznikiem”.

 

W leżeniu przodem laska trzymana oburącz za końce – przenoszenie laski w przód ze skłonem tułowia w tył, następnie na plecy.

 

W leżeniu tyłem, laska trzymana za końce oparta o nogi – przeniesienie laski za głowę i dotknięcie podkurczonymi kolanami klatki piersiowej-wdech, powrót do leżenia-wydech.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Część III - końcowa

Ćwiczenie antygrawitacyjne

Marsz we wspięciu na palce z laską opartą o głowę.

 

Ćwiczenie oddechowe

W marszu przenoszenie laski przodem w górę-wdech, opuszczanie laski-wydech.

 

Czynności organizacyjne

Odłożenie lasek w wyznaczone miejsce, zbiórka w szeregu, pożegnanie.

 

Ustawienie po obwodzie sali.

data dodania: 2014-03-16

data dodania: 2014-03-15

data dodania: 2014-03-12

data dodania: 2014-03-12

data dodania: 2014-03-12

Obszar VII - Zajęcia niezorganizowane.
Pszczółki na placu przedszkolnym
 
 
W ramach realizacji podstawy programowej dzieci z grupy "Pszczółek" codziennie aktywnie spędzają czas na zabawie na świeżym powietrzu.
Zabawy w ogrodzie przedszkolnym często mają charakter niezorganizowany i dzieci samodzielnie mogą wybrać formę spędzania czasu wolnego.
data dodania: 2014-03-02

data dodania: 2014-02-28

data dodania: 2014-02-28

data dodania: 2014-02-16

data dodania: 2014-02-12

data dodania: 2014-02-10

data dodania: 2014-02-06

data dodania: 2014-02-06

data dodania: 2014-02-03

data dodania: 2014-01-30

data dodania: 2014-01-26

                                           
data dodania: 2014-01-23

                                           
data dodania: 2014-01-23

Obszar I - Wychowanie fizyczne. Zajęcia edukacyjne.
Wspólna zabawa to fajna sprawa - zestaw ćwiczeń i zabaw z elementami ruchu rozwijającego  W. Sherborne
 
 

W grupie „Żabki” zajęcia ruchowe urozmaicane są poprzez wprowadzanie różnorodnych i ciekawych metod m.in. elementy metody W. Sherborne. Podstawowe założenia metody to rozwijanie przez ruch:

1.      świadomości własnego ciała i usprawniania ruchowego,

2.      świadomość przestrzeni i działania w niej,

3.      dzielenie przestrzeni z innymi i nawiązywania z nimi bliskiego kontaktu.

 

Scenariusz zajęć ruchowych

Temat: „Wspólna zabawa to fajna sprawa” – zestaw ćwiczeń i zabaw z elementami metody ruchu  rozwijającego Weroniki Sherborne

Data: 23.01.2014r.

Grupa wiekowa: 3- latki 

Cele ogólne:

  • Kształtowanie świadomości własnego ciała w przestrzeni oraz umiejętności dzielenia przestrzeni i nawiązywania kontaktu z innymi.
  • Wspomaganie rozwoju dziecka poprzez ruch, kontakt emocjonalny i wzrokowy.
  • Kształtowanie poczucia bezpieczeństwa i pewności siebie, rozwijanie zaufania do partnera.

Cele operacyjne, dziecko:

  • Zna możliwości swojego ciała.
  • Zgodnie współpracuje z partnerem.
  • Potrafi wykonywać ćwiczenia.

Metody:

  • Czynna – zadań stawianych dzieciom do wykonania.
  • Słowna – objaśnienie.
  • Zabawowa.
  • Pokaz.

Formy:

  • Z całą grupą
  • W parach
  • Indywidualnie

Miejsce ćwiczeń – sala przedszkolna

Pomoce dydaktyczne: brystol, flamastry

Przebieg zajęcia:

1. Powitanie piosenką:
Dzieci  stoją w kole śpiewają i naśladują słowa piosenki

Gimnastyka fajna sprawa
Dla nas wszystkich to zabawa
Ręce w górę, w przód i w bok
Skłon do przodu oraz skok

Głowa, ramiona, (kolana, pięty) bis
Głowa, ramiona, kolana, pięty
Oczy, uszy, usta, nos

2. Witanie się różnymi częściami ciała

            Dzieci witają się ze sobą różnymi częściami ciała (wg propozycji nauczycielki).

3. Poczucie własnego ciała

  • Leżenie na brzuchu, plecach, turlanie się.
  • Siedząc na podłodze – kręcenie się w kółko na pośladkach.
  • Leżenie na plecach, jazda po podłodze w różnych kierunkach.

4. Ćwiczenia „z” partnerem

  • Lustro” – dziecko siedzą twarzą do siebie, jedno dziecko wykonuje dowolne ruchy, gesty, a drugie dziecko naśladuje jego ruchy, następuje zamiana ról.
  • „Naleśniki” –  dziecko leży na plecach, a drugie  przewraca go na brzuch, następuję zamiana ról.

5. Ćwiczenia „przeciwko” z partnerem

  • Przepychanki” – dzieci siedzą plecami do siebie i próbują się przepychać.
  • „Paczka” –  dziecko siedzi skulone na podłodze, a drugi  próbuje go rozpakować, zamiana ról.

6. Ćwiczenia „razem”

  • „Rowerek” – siad płaski, naprzeciw siebie, ręce z tyłu podparte. Dzieci dotykają się stopami  i na przemian naciskają udając jazdę na rowerze.
  • Prowadzenie ślepca” – dziecko trzyma kolegę za ręce (który ma zamknięte oczy)                   i prowadzi w różnych kierunkach (zmiana ról)

7. Zabawa „Tunel”

Dzieci  robią tunel w pozycji klęku podpartego następnie kolejno każde dziecko przechodzi przez tunel.

8. Relaks z masażykiem.

Dzieci robią koło w taki sposób, aby każde przed sobą miało plecy kolegi. Wykonują masażyk do treści recytowanej przez nauczyciela.

Pisze pani na maszynie a, b, c - wystukiwanie paluszkiem na plecach

Przeszły konie – energiczne wystukiwanie palcami.

Potem słonie – stukanie całymi piąstkami

Tędy płynie rzeczka- malowanie palcem na plecach falistej linii

Zaświeciły dwa słoneczka – malowanie palcami dwóch kółek

Idzie pani na szpileczkach – delikatne kłucie czubkami palców

Pada drobny deszczyk - rytmiczne uderzanie opuszkami

Czy przeszedł Cię dreszczyk- delikatne uszczypnięcie w szyję.

9. Zakończenie

Podsumowanie zajęć, wskazanie przez dzieci, które zabawy i ćwiczenia podobały im się najbardziej.

 

data dodania: 2014-01-23

data dodania: 2014-01-22

data dodania: 2014-01-15

Obszar VIII - Aktywność w gronie rodziny
Zabawy ruchowe z rodzicami
 
 
W ramach akcji MEN "PRZEDSZKOLE W RUCHU" po raz pierwszy w naszym przedszkolu, pani Judyta Czworowska przygotowała integracyjne spotkanie dla dzieci i rodziców pod hasłem: "Razem bawić się weselej".
Zajęcia poprowadziła pani Anna Smorawska.  Współorganizatorem akcji był również dyrektor Hali Sportowej w Sycowie.
Celem akcji było:
- rozwijanie przez ruch świadomości własnego ciała, świadomości przestrzeni i działania w niej, działania w przestrzeni z innymi ludźmi i nawiązywanie z nimi bliskiego kontaktu;
- kształtowanie umiejętności  "zdrowej" rywalizacji;
- zintegrowanie dzieci, ich rodziców oraz personelu przedszkola.
data dodania: 2014-01-13

data dodania: 2014-01-09

data dodania: 2013-12-29

data dodania: 2013-12-29

data dodania: 2013-12-29

data dodania: 2013-12-14

data dodania: 2013-12-13

data dodania: 2013-12-12

data dodania: 2013-12-11

data dodania: 2013-12-10

data dodania: 2013-12-09

data dodania: 2013-12-07

Dziękujemy portalowi Syców NaszeMiasto.pl - za udostępnienie niektórych zdjęć.
data dodania: 2013-12-05

data dodania: 2013-12-01

data dodania: 2013-12-01

Obszar I - Wychowanie fizyczne. Zajęcia edukacyjne.
Zajęcia ruchowe w grupie Misiów
W naszym przedszkolu zajęcia ruchowe są bardzo inspirujące. Tym razem pani Ania zabrała dzieci na Wycieczkę do lasu", która obfitowała w liczne przedszkody, które dzieci z wielką radością i zaangażowaniem wykonywały.
 

Scenariusz ćwiczeń gimnastycznych dla dzieci 5 – letnich.

Temat zajęcia: Ćwiczenia gimnastyczne z elementami metod R. Labana,– „Wycieczka do lasu”

Cele:

poznawczy:

-        zapoznanie dzieci z nową formą ruchu – umiejętności wyczucia ciała i przestrzeni,

-        przyswajanie wiadomości dotyczących bezpieczeństwa podczas wykonywania zabaw i ćwiczeń

kształcący:

-        rozwijanie pomysłowości, ekspresji ruchowej,

-        kształcenie płynności ruchu i poczucia rytmu

wychowawczy:

-        wdrażanie do zdyscyplinowania, samokontroli, zaradności,

-        rozwijanie inwencji twórczej

Motoryka: poprawne wykonywanie ćwiczeń: umiejętność skoków zajęczych, cwału konia.

Umiejętności: współpraca w grupie, doskonalenie zwinności, płynności ruchów, gibkości, koordynacji ruchowej, czujności.

Wiadomości:

-        poznanie pojęcia: szybko, wolno, lekko, ciężko.

Forma: inspiracji ruchowej wg R. Labana

Metoda: zabawowo – naśladowcza, met. R. Labana, ćwiczenia z kanonu Dennisona, elementy met. W. Sherborne, elementy met. Kniesów, elementy gim korekcyjnej

Forma: indywidualna, frontalna, pracy we zespołach

pomoce: tamburino, kaseta, magnetofon

Przebieg zajęcia:

1. Ćwicz. organizacyjno – porządkowe. Cwiczenia gimnastyczne  z wykorzystaniem met Kniesów

Dzieci wyruszają na wycieczkę w rytm melodii

- Marsz w rytm muzyki w miejscu
- Marsz w rytm muzyki dookoła sali
- Wystukiwanie rytmu nad głową, przed sobą, za sobą lewej, z prawej,

2. ćwiczenia  z kanonu P. Dennisona

Idzie nam się coraz ciężej, przed nami bagno. Musimy pomóc sobie rękami wyciągać nogi, które ugrzęzły w bagnie

- ruchy naprzemienne

3. ćwiczenia na płaskostopie

Po wyjściu z bagien, mamy mokre nogi. Siadamy na podłodze i suszymy stopy. Następnie próbujemy nogami podnieść nasze skarpetki

4. Umiejętność wyczucia własnego ciała i przestrzeni – zabawa z elementem skoku.

Przechodzenie przez rzeczkę

Dzieci naśladują zdejmowanie butów, podwijanie spodni, przechodzenie po kamieniach szybko, ale ostrożnie żeby się nie

zmoczyć.

5. Wyczucie płynności ruchów.

Dzieci znajdują się na łące wśród pasących się koni. Zabawa z elementem czworakowania.

 -  naśladowanie konia grzebiącego nogą. W staniu jednonóż uderzenie palcami stopy lewej i prawej o podłogę na zmianę.

6. Wyczucie ciężaru, siły, energii, czasu. Met. W. Sherborne

„Przeciąganie gałęzi”

Na wąskiej ścieżce leży stos gałęzi i trzeba je usunąć, aby można było iść dalej:

a)      ćwiczenie w dwójkach – jedno dziecko jest gałęzią, kładzie się na plecach na podłodze, drugie stara się je przeciągnąć parę kroków.

b) dzieci siedzą naprzeciwko siebie, nogi szeroko, dotykają się stopami, łapią się za ręce i przeciągają raz w jedną raz w drugą stronę

c) złączymy nogi w siadzie prostym i podnosimy je wymachując jednocześnie

7. Kształcenie czujności, rozwijanie pomysłowości

Improwizacja ruchowa: „Skradanie się do os”

a)      Dzieci idą wąską ścieżką, zauważyły stado os. Chciały je podpatrzeć skradając się, ale osy je zauważyły i zaczęły krążyć nad ich głowami. Dzieci opędzają się przed osami w dowolny sposób

8. Zabawa orientacyjno-porządkowa. met. Pedagogika zabawy

Dotarliśmy na polanę. Zrobimy sobie małą przerwę  w marszu i zabawimy się.
1,2,3,4, stoję nieruchomo
5,6,7,8- kręcę lekko głową
9,10,11,- ruszam ramionami
A 12 i 13- robię hula-hop biodrami
Przy 14 i 15- udaję bociana
Przy 16, 17- klękam na kolanach
18, 19- skaczę tak, jak żaba
Przy 20 w siadzie skrzyżnym wolno sobie siadam

1,2,3,4,siedzę nieruchomo
5,6,7,8, kręcę lekko głową
9,10,11 macham paluszkami
A 12 i 13 kręcę sobie ramionami
Przy 14 i 15 klaszczę głośno w dłonie
Przy 16, 17 łapię uszu koniec
18-19 siadam w płaskim siadzie
Przy 20 na kolana przedszkolaczek głowę kładzie

9. Kształcenie płynności ruchów, wyczucie przestrzeni i czasu.

„Przedzieranie się przez gęsty las” – improwizacja.

       Las jest bardzo gęsty, trzeba przedzierać się przez krzaki, zarośla, odginać gałęzie, przechodzić  pod nisko opuszczonymi gałęziami drzew.

10. Ćwicz. Oddechowe

Ptaki siedzące na gałeziach drzew przyglądają się dzieciom, fruwając z gałęzi na gałąź gubią piórka. Dz. zbierają piórka i dmuchają w górę.

      11. Ćwiczenia skrętu tułowia

Nagle z w zaroślach coś słychać. Dzieci chowają się za drzewo i z przestrachem spoglądają raz w jedną stronę raz w drugą wypatrując co to się czai.

12. Kształcenie zwinności i sprawności.

„Zające na łące”

Idąc dz. obserwują zające jak stają słupka, nastawiają uszu, szybko uciekają.

13. Wyczucie świadomości własnego ciała.

„Ucieczka jeża”

Na polanie dz. spostrzegaja jeża, idą za nim. Jeż zmęczony rezygnuje z ucieczki, zwija się w kłębek, leży nieruchomo.

14. Kształcenie wyobraźni, wyczucia przestrzeni i czasu.

„Drzewa na wietrze”

       Dz. naśladują kołysanie się drzew, gałęzie uginają się – naśladowanie ruchów lekkich, elastycznych

15. Ćwiczenie uspokajające

Zmęczone wędrówką dz. siadają na pniach drzew, trawie. Po krótkim odpoczynku dz. wracają z wycieczki.

16. Ćwicz. org. – porządkowe

Zbiórka, podsumowanie zajęć.

                                                                                                                     Opracowała:  Anna Smorawska

data dodania: 2013-11-27

data dodania: 2013-11-21

data dodania: 2013-11-16

Obszar VI -Zajęcia zorganizowane.
Jak spędzam aktywnie czas z moimi rodzicami - konkurs
13 listopada w przedszkolu odbyło się rozstrzygnięcie konkursu "W jaki sposób aktywnie spedzamy czas wolny z rodzicami". Nadesłano wiele ciekawych prac. Celem konkursu było popularyzowanie zdrowego stylu życia.
data dodania: 2013-11-14

data dodania: 2013-11-12

data dodania: 2013-11-05

data dodania: 2013-10-30

data dodania: 2013-10-29

data dodania: 2013-10-27

data dodania: 2013-10-22

data dodania: 2013-10-22

data dodania: 2013-10-20

Obszar III - Edukacja zdrowotna.
"Higienistka szkolna z wizytą u Krasnoludków ".
 
Pod tym hasłem 7.10.2013r. odbyło się spotkanie w grupie "Krasnoludków" z zaproszonym gościem, panią Małgorzatąią Brząkałą, która jest higienistką szkolną w Szkole Podstawowej nr 2 w Sycowie.
Pani Małgosia została bardzo serdecznie przyjęta przez przedszkolaki, które chętnie podejmowały   z nią rozmowę. Pani Małgosia przypomniała zasady higieny osobistej, zwróciła uwagę na mycie rąk przed i po posiłku oraz pobytu w ubikacji, jak również myciu zębów oraz codziennej zmianie bielizny.
Rozmawiała z dziećmi na temat zdrowego odżywiania i jaki negatywny wpływ na zdrowie mają słodycze spożywane dużych ilościach. Podkreśliła również jak ważne jest przebywanie na świeżym powietrzu, wietrzenie pomieszczeń oraz chodzenie spać o określonej porze.
Bardzo się cieszymy, że odwiedziła nas pani Małgosia i dziękujemy za miłe spotkanie.
 
 

Spotkanie z higienistką szkolną  w dniu 07.10 .2013r.


Temat : Chcę być zdrowy.


Grupa wiekowa:  4-latki

Cel główny:

- Omówienie roli higieny w życiu człowieka


Cele operacyjne:

-Dziecko:

  poszerza wiadomości i  wypowiada się na temat higieny jamy ustnej , rak , zmysłów , całego ciała,

-   wie po jakich czynnościach należy myć ręce,

-   wie, że codziennie należy zmieniać bieliznę

  wie , jak należy postępować gdy mamy katar , demonstruje etapy korzystania z chusteczek

higienicznych

-   odpowiada co sprzyja zdrowiu- odpowiednie odżywianie, ubieranie się, uprawianie sportu, sen

-   wskazuje produkty, które należy spożywać, aby prawidłowo rosnąć „Piramida zdrowia”

-   prezentuje wiersze i piosenki o tematyce zdrowotnej 

Metody: pogadanka połączona z dyskusją, pokaz,            
Formy pracy
: indywidualna, z całą grupą

Środki dydaktyczne
:  ilustracje tematyczne „ Higiena zębów, rąk , włosów, całego ciała”, ilustracja „ Piramida zdrowia + emblematy produktów spożywczych, chusteczki higieniczne, zagadki, przybory toaletowe , obrazki do kolorowania dla każdego dziecka „ Kiedy należy myć ręce”, wiersze i piosenki prezentowane przez dzieci

 

PRZEBIEG SPOTKANIA:

1. Przywitanie dzieci z panią higienistką,  rozmowa na temat czym zajmuje się, gdzie dzieci ją spotykają?

2. Pogadanka na temat higieny zębów, rąk, zmysłów , całego ciała z wykorzystaniem ilustracji                 i zagadek.

3. Rozmowa na temat odpowiedniego ubioru do pogody oraz konieczności codziennej zmiany bielizny.

4.  Demonstracja etapów wycierania nosa , wyrzucanie zużytych chusteczek do kosza

5.  Omówienie piramidy zdrowia, rozmowa na temat produktów, które należy spożywać aby prawidłowo się rozwijać.

5. Omówienie innych elementów sprzyjających zdrowiu – ruch na świeżym powietrzu, dobry sen, wietrzenie pomieszczeń.

6. Wysłuchanie wierszy  i piosenek o tematyce  zdrowotnej – „Co sprzyja zdrowiu”

7. Kolorowanie obrazków „ Kiedy należy myć ręce”

8. Podziękowanie dzieci za przybycie na spotkanie, wręczenie laurki pani Małgosi.

data dodania: 2013-10-07

Obszar III - Edukacja zdrowotna.
"Robimy sałatkę". Zajęcia w grupie "Krasnoludki"
 

4.10.2013r. w grupie "Krasnoludków" dzieci skosztowały darów jesieni, które same przygotowały.

Wcześniej wysłuchały fragment utworu B. Formy "Idzie jesień do sadu", a następnie wykonały sałatkę owocową.

Przed przystąpieniem do pracy umyły rączki i ubrały fartuszki, by chronić swoje ubranie.

Każde dziecko otrzymało deseczkę oraz nóż plastikowy do krojenia owoców. Na talerzach znajdowały się pyszne owoce, tj.: jabłka, gruszki, winogron czerwony i zielony, śliwki, brzoskwinie.  Zadaniem dzieci było pokrojenie owoców na niezbyt duże kawałki, które wkładały do dużych misek. Następnie nauczyciel polał owce sokiem z brzoskwiń. Po skończonej pracy dyżurni pomogli posprzątać stoliki  i rozłożyć miseczki do degustacji. Kiedy wszystkie dzieci umyły ręce, mogły skosztować przygotowaną przez siebie sałatkę. Nauczyciel zachwalał deser mówiąc: Bardzo smaczna, bardzo zdrowa jest sałatka owocowa!  Dzieci głaszcząc sie po brzuszkach mówiły: Zajadamy, bo jest zdrowy przekładaniec owocowy!

Scenariusz zajęć

Temat: Sałatka owocowa

Grupa wiekowa: 4-latki

Cel główny:
- zrozumienie znaczenia spożycia owoców

Cele operacyjne:
- dziecko potrafi pokroić owoce na kawałki
- dziecko spożywa surowe owoce

Metody pracy:
- słowna: rozmowa, objaśnienia
- oglądowa
- praktycznego działania

Formy pracy:
- indywidualna
- grupowa

Środki dydaktyczne: wiersz B. Formy "Idziemy do sadu", owoce (jabłka, gruszki, śliwki, winogron, brzoskwinie), kosz z owocami, głębokie talerze, fartuszki, deski do krojenia, plastikowe noże, cerata, miska, drewniana łyżka, talerzyki, łyżeczki

Przebieg zajęć:
1. Słuchanie fragmentu utworu B. Formy "Idziemy do sadu"
W sadzie od rana dzieci gromadka.
Wtem owocowy grad z drzewa spada -
jabłka, śliwki, pachnące gruszki,
słodkie, soczyste - lizać paluszki. (...)

Złociste gruszki z czerwonym boczkiem,
gdy je ugryziesz, tryskają soczkiem.
Jakie udane owocobranie!
Zaraz na drzewach nic nie zostanie.

Dojrzałe, smaczne, mają witaminy.
Jemy je latem oraz w czasie zimy.
Kwaśne i słodkie, duże i małe,
żółte, czerwone, mocno dojrzałe.

2. Rozmowa na temat wiersza.
- Jak nazywa się miejsce, gdzie rosną drzewa owocowe?
- Jakie owoce zbierały dzieci w sadzie?
- Dlaczego jemy owoce?

3. Sałatka owocowa
Nauczyciel przygotowuje obrane owoce (jabłka, gruszki, śliwki, brzoskwinie) i podzielone winogrona. Każde dziecko otrzymuje deseczkę oraz plastikowy nóż. Dzieci kroją owoce na niezbyt duże kawałki                 i wkładają je do głębokich talerzy. Następnie nauczyciel wszystkie pokrojone owoce przekłada do dużej miski i miesza drewniana łyżką dodając z puszki sok z brzoskwini. Rozdziela sałatkę na małe talerzyki.
4. Degustacja sałatki owocowej.
Nauczyciel zachwala deser mówiąc:
Sałatka owocowa jest pyszna i zdrowa.
Dzieci kilkakrotnie powtarzają tekst za nauczycielem, a następnie spożywają deser.

5. Zabawa "Smaczna sałatka"
Dzieci głaszczą się po brzuszkach i mówią: - bo owoce są smaczne, oblizują się - mniam, mniam,  bo owoce są słodkie, klaszczą - bo sałatka pyszna jest. Na końcu powtarzają:
- Zajadamy , bo jest zdrowa sałatka owocowa.

data dodania: 2013-10-06

                                                   
data dodania: 2013-10-05

data dodania: 2013-10-04

Obszar IX - Aktywny wypoczynek
Grzybobranie
 
 

W październiku nasze przedszkole wybrało się na grzybobranie do lasu w Czerminie, na miejscu czekał na nas pan leśniczy Przemysław Woźniak. Dzieci mogły spacerować i podziwiać las jesienią, spędzając aktywnie czas na świeżym powietrzu. Przedszkolaki uczyły się odróżniać grzyby jadalne od niejadalnych, zapełniając koszyczki pod okiem opiekunów, rozpoznawały drzewa po kształcie liści, zbierały szyszki i gałązki. Po spacerze dzieci posiliły się pysznymi smażonymi kiełbaskami, z wielkim apetytem zjadały przygotowany poczęstunek na świeżym powietrzu. Wszystkie grupy korzystały z zabaw ruchowych na leśnej polanie. Pogoda i humory dopisały, przedszkolaki wróciły do przedszkola i zapełniły kąciki przyrody darami jesieni.

data dodania: 2013-10-03

data dodania: 2013-09-30

data dodania: 2013-09-29

data dodania: 2013-09-24

data dodania: 2013-09-23

data dodania: 2013-09-22

data dodania: 2013-09-20

data dodania: 2013-09-15

data dodania: 2013-09-13

data dodania: 2013-09-02

data dodania: 2013-09-01

data dodania: 2013-08-28

data dodania: 2013-06-30

data dodania: 2013-06-28

data dodania: 2013-06-26

data dodania: 2013-06-26

data dodania: 2013-06-24

data dodania: 2013-06-20

data dodania: 2013-06-14

data dodania: 2013-06-13

data dodania: 2013-06-06

data dodania: 2013-06-06

data dodania: 2013-06-04

data dodania: 2013-06-02

data dodania: 2013-05-28

data dodania: 2013-05-27

data dodania: 2013-05-27

data dodania: 2013-05-27

data dodania: 2013-05-26

data dodania: 2013-05-26

data dodania: 2013-05-24

data dodania: 2013-05-19

data dodania: 2013-05-18

data dodania: 2013-05-17

data dodania: 2013-05-16

data dodania: 2013-05-13

data dodania: 2013-05-10

data dodania: 2013-05-09

data dodania: 2013-05-07

data dodania: 2013-05-07

data dodania: 2013-04-25

data dodania: 2013-04-24

data dodania: 2013-04-22

data dodania: 2013-04-17

data dodania: 2013-04-16

data dodania: 2013-04-09

data dodania: 2013-04-09

data dodania: 2013-03-30

data dodania: 2013-03-25

data dodania: 2013-03-21

data dodania: 2013-03-21

data dodania: 2013-03-21

data dodania: 2013-03-21

data dodania: 2013-03-21

data dodania: 2013-03-21

data dodania: 2013-03-18

data dodania: 2013-03-12

data dodania: 2013-03-12

data dodania: 2013-03-11

data dodania: 2013-03-11

data dodania: 2013-03-06

data dodania: 2013-03-04

data dodania: 2013-03-04

data dodania: 2013-03-04

data dodania: 2013-03-04

data dodania: 2013-02-26

data dodania: 2013-02-25

data dodania: 2013-02-25

data dodania: 2013-02-25

data dodania: 2013-02-21

data dodania: 2013-02-19

data dodania: 2013-02-14

data dodania: 2013-02-14

data dodania: 2013-02-13

data dodania: 2013-01-24

data dodania: 2013-01-23

data dodania: 2013-01-22

data dodania: 2013-01-21

data dodania: 2013-01-21

data dodania: 2013-01-21

data dodania: 2013-01-18

data dodania: 2013-01-18

data dodania: 2013-01-16

data dodania: 2013-01-14

data dodania: 2013-01-13

data dodania: 2013-01-11

data dodania: 2013-01-10

data dodania: 2013-01-10

data dodania: 2013-01-08

data dodania: 2012-12-28

data dodania: 2012-12-21

data dodania: 2012-12-19

data dodania: 2012-12-19

data dodania: 2012-12-19

data dodania: 2012-12-17

data dodania: 2012-12-09

data dodania: 2012-12-06

data dodania: 2012-12-06

data dodania: 2012-12-04

data dodania: 2012-12-04

data dodania: 2012-11-29

data dodania: 2012-11-27

data dodania: 2012-11-25

data dodania: 2012-11-24

data dodania: 2012-11-17

data dodania: 2012-11-12

data dodania: 2012-11-11

data dodania: 2012-11-09

data dodania: 2012-11-07

data dodania: 2012-11-07

data dodania: 2012-11-05

data dodania: 2012-10-28

data dodania: 2012-10-24

data dodania: 2012-10-19

data dodania: 2012-10-17

data dodania: 2012-10-14

data dodania: 2012-10-09

data dodania: 2012-10-01

data dodania: 2012-09-24

data dodania: 2012-09-23

data dodania: 2012-09-21

data dodania: 2012-09-20

data dodania: 2012-09-16

data dodania: 2012-09-16

data dodania: 2012-09-07

data dodania: 2012-09-02

komentarzy: (0)
data dodania: 2012-06-27

komentarzy: (0)
data dodania: 2012-06-26

komentarzy: (0)
data dodania: 2012-06-13

komentarzy: (0)
data dodania: 2012-06-12

komentarzy: (0)
data dodania: 2012-06-12

komentarzy: (0)
data dodania: 2012-06-10

komentarzy: (0)
data dodania: 2012-06-04

komentarzy: (0)
data dodania: 2012-06-03

komentarzy: (0)
data dodania: 2012-05-29

komentarzy: (0)
data dodania: 2012-05-25

komentarzy: (0)
data dodania: 2012-05-22

komentarzy: (0)
data dodania: 2012-05-22

komentarzy: (0)
data dodania: 2012-05-18

komentarzy: (0)
data dodania: 2012-05-18

komentarzy: (0)
data dodania: 2012-05-17

komentarzy: (0)
data dodania: 2012-04-26

komentarzy: (0)
data dodania: 2012-04-23

komentarzy: (0)
data dodania: 2012-04-20

komentarzy: (0)
data dodania: 2012-04-16

komentarzy: (0)
data dodania: 2012-04-15

komentarzy: (0)
data dodania: 2012-04-12

komentarzy: (0)
data dodania: 2012-04-04

komentarzy: (0)
data dodania: 2012-04-03

komentarzy: (0)
data dodania: 2012-04-03

komentarzy: (0)
data dodania: 2012-03-28

komentarzy: (0)
data dodania: 2012-03-27

komentarzy: (0)
data dodania: 2012-03-24

komentarzy: (0)
data dodania: 2012-03-23

komentarzy: (0)
data dodania: 2012-03-21

komentarzy: (0)
data dodania: 2012-03-21

Dnia 20.03.2012r. odbyło się rozstrzygnięcie XIV Ogólnopolskiego Konkursu Plastycznego pod hasłem "20 lat Państwowej Straży Pożarnej - jak nas widzą, tak nas malują" - eliminacjie powiatowe. Z radością informujemy, że Jaś Bryłka z grupy "Biedronek" zajął V miejsce w konkursie i przeszedł kolejny etap do eliminacji wojewódzkich. Wręczenie nagrody i dyplomu odbyło się w Państwowej Straży Pożarnej w Oleśnicy. Serdecznie gratulujemy i trzymamy kciuki w dalszym etapie konkursu.
komentarzy: (0)
data dodania: 2012-03-20

komentarzy: (0)
data dodania: 2012-03-20

komentarzy: (0)
data dodania: 2012-03-19

komentarzy: (0)
data dodania: 2012-03-16

komentarzy: (0)
data dodania: 2012-03-16

komentarzy: (0)
data dodania: 2012-03-03

komentarzy: (0)
data dodania: 2012-03-02

komentarzy: (0)
data dodania: 2012-03-01

komentarzy: (0)
data dodania: 2012-02-20

komentarzy: (0)
data dodania: 2012-02-14

komentarzy: (0)
data dodania: 2012-02-06

komentarzy: (0)
data dodania: 2012-01-13

komentarzy: (0)
data dodania: 2012-01-10

komentarzy: (0)
data dodania: 2012-01-08

komentarzy: (0)
data dodania: 2011-12-19

komentarzy: (0)
data dodania: 2011-12-15

komentarzy: (0)
data dodania: 2011-12-14

komentarzy: (0)
data dodania: 2011-12-06

komentarzy: (0)
data dodania: 2011-12-06

komentarzy: (0)
data dodania: 2011-12-06

komentarzy: (0)
data dodania: 2011-12-06

komentarzy: (0)
data dodania: 2011-12-06

komentarzy: (0)
data dodania: 2011-12-06

komentarzy: (0)
data dodania: 2011-12-06

komentarzy: (0)
data dodania: 2011-12-05

komentarzy: (0)
data dodania: 2011-11-23

komentarzy: (0)
data dodania: 2011-11-19

komentarzy: (0)
data dodania: 2011-11-17

komentarzy: (0)
data dodania: 2011-11-16

komentarzy: (0)
data dodania: 2011-11-15

komentarzy: (0)
data dodania: 2011-11-07

komentarzy: (0)
data dodania: 2011-10-25

komentarzy: (0)
data dodania: 2011-10-17

komentarzy: (0)
data dodania: 2011-10-14

komentarzy: (0)
data dodania: 2011-10-11

Kochani rodzice! Zobaczcie nasze wycieczki. Pójdziemy do parku, na pocztę i skrzyżowanie, do warzywniaka i sklepu zoologicznego, na przedstawienie i jeszcze zrobimy sałatkę. Zapraszamy !
komentarzy: (0)
data dodania: 2011-10-10

komentarzy: (0)
data dodania: 2011-10-01

komentarzy: (0)
data dodania: 2011-09-26

komentarzy: (0)
data dodania: 2011-09-20

komentarzy: (0)
data dodania: 2011-09-16

Przedszkole przygotowane do przyjęcia dzieci w nowym roku szkolnym. Wszystko śliczne, nowe, przyjazne naszym dzieciom. Już nie możemy się ich doczekać :)
komentarzy: (0)
data dodania: 2011-08-31